Slaapkamer make-over: sprei van HAY



Na meer dan vier jaar dezelfde kleur op de muur te hebben gehad, was het tijd voor een verandering in de slaapkamer! Geen hele drastische (van zwart naar donkergroen is misschien geen enorme overgang), maar wel een hele sfeervolle aanpassing in het kleurenpalet.

De make-over van de slaapkamer begon met de keuze voor een groene muurkleur. Dat inspireerde mij vervolgens om er ook andere kleuren aan toe te voegen als lichtbruin/beige en, mijn favoriete accentkleur op dit moment, steenrood. En zoals je ziet: de prachtige sprei in deze roodtint van mijn favoriete woonmerk HAY maakt het plaatje compleet.

Ik laat je in deze blog nog meer foto's zien van de slaapkamer. Ook vertel ik je waar alles vandaan komt en welke aanpassingen ik nog in de planning heb. Lees je mee?





Wishlist

De Hay Mega Dot sprei is al geruime tijd favoriet onder veel interieurliefhebbers. Zelf had ik 'm ook al eventjes op het oog. Toevallig kwam ik er laatst achter dat ik een foto van deze sprei al ruim een jaar geleden naar mijn vriend had geappt, met daarbij de mededeling dat de sprei op mijn wishlist was beland. Ben ik even blij dat ik deze nu van mijn lijstje heb mogen strepen!

Zeker nu de winter eraan komt, en het 's nachts af en toe al vriest, is het heel fijn om zo'n extra deken op het bed te hebben liggen. Het kan namelijk flink koud worden in onze slaapkamer. De sprei is gemaakt van katoen en gevuld met polyester en daardoor heerlijk warm. Hij is daarnaast ook behoorlijk groot (195x245 cm.), dus ook heel geschikt om je eens lekker mee op de bank te nestelen.

Niet zo veilig

De reden dat de sprei een tijdje op mijn wishlist bleef staan, was omdat ik ervoor wilde zorgen dat deze goed tot zijn recht zou komen in onze slaapkamer. De zwarte muur was goed te combineren met allerlei kleuren, maar toch merkte ik dat ik vaak terugviel op zwart met wit of grijstinten. Nu we beneden steeds meer kleur hebben, vond ik het tijd worden om dit ook naar boven door te voeren. Altijd fijn zo'n nieuw project. Bovendien merk ik dat ik veel plezier en voldoening haal uit het maken van nieuwe kleurencombinaties. Een uitgelezen kans om me weer eens uit te kunnen leven!

Natuurlijk had ik bij de donkergroene muur ook kunnen kiezen voor een groene versie van de Mega Dot sprei of juist een andere (meer neutrale) sprei of deken, maar ik vond het juist leuk om voor een contrasterende kleur te kiezen, zoals deze roodtint. Iets minder veilig, maar omdat de basis (plafond, andere muur, vloer) verder neutraal blijft kan dat naar mijn mening juist heel goed.



Aanpassingen

Zoals je ziet heb ik in de styling ook het een en ander aangepast. De ladder die lange tijd beneden heeft gestaan, kreeg een mooie plek naast het bed. Ik heb er een hangplant aan opgehangen en er hangt (tijdelijk) een lampje aan. We hadden oorspronkelijk twee van deze lampen aan de weerszijden van ons bed aan plankendragers hangen, maar ik ben er nog niet uit of ik deze weer terug wil plaatsen. Nog even over nadenken!

Op de kist achter het bed staat nu een Asparagus-plant en daarnaast wil ik een glazen kistje neerzetten met daarin persoonlijke herinneringen. Tegenover het bed, op de witte kasten, heb ik wat stoerdere posters neergezet en zie je ook een klein kleuraccent in de vorm van een rode kaars. Ook komt het groen daar weer terug in de vorm van een mooie kunsttak.

De houten kastjes naast het bed kochten we bijna twee jaar geleden bij een woonwinkel, maar zijn helaas uit de collectie. Ik vind dat het hout de groene kleur mooi breekt en het is een handige plek om wat kleine spulletjes in neer te zetten.

De grootste verandering die er nog plaats gaat vinden in de slaapkamer, heeft alles te maken met de vloer. Misschien weet je nog dat mijn vriend onlangs een grenenhouten vloer heeft gelegd op de bovenverdieping. Deze ligt ook op de slaapkamer (als je goed kijkt kun je bij de eerste foto een stukje zien), maar moet nog geschuurd worden. De vloer zal daardoor een stuk lichter worden en nog beter in het geheel passen. Hoe dan ook: ik ben al heel blij met het resultaat tot nu toe.




Ik vind dat de mooie sprei goed tot zijn recht komt in onze vernieuwde slaapkamer. Hopelijk heb ik je kunnen inspireren met deze blogpost. Zoals je dus hebt kunnen lezen, zal er de komende tijd nog het één en ander aangepast worden in deze ruimte, maar daar houd ik jullie natuurlijk van op de hoogte!


Hier volgt nog een lijstje met wat aanvullende informatie over de kleuren en producten:


Kleurnummer groene muur: M4.28.19 Flexa Mengcollectie

Posters en lijsten: Desenio

Hangstoel: Hkliving

Witte kist: kringloopvondst

Lamp: rotan hanenmand


Bedankt voor het lezen van mijn blog!


Deze blogpost is tot stand gekomen in samenwerking met fonQ.nl. Ik heb hiervoor zelf stylingfoto's gemaakt. Op 'Van het kastje naar de Muur' deel ik mijn passie voor interieur en styling en ben ik altijd eerlijk over mijn bevindingen t.a.v. een merk of product.

Reacties